בּוּרְגְ' חַלִיפָה

Dubai,,United,Arab,Emirates,-,27,December,,2013:,Burj,Khalifa

הכירו את המגדל הגבוה ביותר בעולם

בורג' חליפה נמצא בעיר דובאי שבאיחוד האמירויות, והוא הבניין הגבוה ביותר בעולם! מדובר במגדל עצום שמגיע לגובה של 163 קומות – כ־828 מטרים! כדי להגיע אל הקומה האחרונה של הבניין, צריך לטפס 2,909 מדרגות. לצורך ההשוואה, נספר לכם שהמגדל הגבוה ביותר בישראל עומד על כ־238.5 מטרים – בערך כשליש מגובהו של הבורג' חליפה – שנחשב לפלא אדריכלי!

 

לא היה פשוט לבנות את המגדל הגבוה בעולם

אדריאן סמית' הוא האדריכל שעיצב את הבורג' חליפה בהשראת פרח מדברי שנקרא "שושן העכביש". סמית' הוא אדריכל ידוע שעיצב מגדלים נחשבים רבים ברחבי העולם, כמו מגדל טראמפ בשיקגו. בימים אלה סמית' מעצב בערב הסעודית את מגדל ג'דה, שצפוי לעבור את גובהו של הבורג' חליפה (בסיום הבנייה הוא צפוי להגיע לגובה של כ־1,000 מטרים!) בשביל לבנות את הבורג' חליפה היה צורך בעבודה ממושכת שארכה שש שנים. תהליך הבנייה של המגדל נחשב למורכב מאוד והוא כולל יותר מ־200,000 מטרים מעוקבים של בטון ומעל 26,000 חתיכות פלדה. 

המגדל ששובר שיאים 

הבורג' חליפה נחשב לאחת האטרקציות הפופולריות והמוכרות ביותר בדובאי. מדי יום מגיעים אליו מבקרים רבים מרחבי העולם כדי לחזות בנופים עוצרי הנשימה הנשקפים מהקומה הגבוהה ביותר שאליה תיירים יכולים להגיע (הקומה ה־125). בקומה זו יש מרפסת תצפית סגורה שמאפשרת לראות את הנוף העירוני שמסביב. מרפסת תצפית זו נחשבת לגבוהה ביותר בעולם כולו! חשוב לציין שזה רק השיא הראשון שהמגדל המפורסם צבר, שכן בבניין יש 57 מעליות, והוא שבר את השיא למרחק הנסיעה הרב ביותר בעולם במעלית. נוסף על כל אלה יש בו גם הקומה הגבוהה ביותר בעולם שבה חיים תושבים, כך שגם בהקשר זה מדובר בשיא עולמי. 

 

הציפורים שקבעו שיא עולם בבורג' חליפה 

עיט בשם דרשאן היה לציפור הראשונה שקבעה שיא עולם חדש בטיסה מגובה רב. השיא נקבע בשנת 2015, כשהעיט צנח מקצה המגדל. הוא לא עבר את החוויה הזו לבדו, שכן באותם רגעים היו לצידו פעילי תנועת "שמורת החופש" שרצו לעורר את המודעות להגנה על העוף הדורס, שנכנס ל"רשימה האדומה" של זנים בסכנת הכחדה. לגבו של העיט הוצמדה מצלמת אקסטרים שתיעדה את הדרך המרהיבה שעבר מרגע שחרורו ועד הנחיתה לזרועותיו של המאמן שהמתין לו על הקרקע. האירוע זכה לתשואות רבות ולסיקור נרחב ברחבי העולם, שכן מדובר בעיט עם ניסיון תעופה מרשים: זו לא הייתה הטיסה הגבוהה הראשונה של דרשאן, שהספיק כבר לצלול בעבר מקתדרלת סנט פול בלונדון (111 מטר) וממגדל אייפל בפריז (324 מטר). המאורע הנדיר חזר על עצמו לפני שלוש שנים, כשפעילים שחררו נקבת נץ מקצה הבניין כשמצלמה מחוברת לגבה.

רוצים לקרוא עוד על פלאי העולם? הצטרפו למגזין "מדע וטבע" בלחיצה כאן

שיתוף:

בואו נדבר :)

ליצירת קשר השאירו פרטים